|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
UJP / N4
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
UJP
/
N4
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Němčina 4
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
4
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
4
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Němčina
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Němčina
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
CJP/N4
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Předmět je určen pro mírně pokročilé studenty. Cílem kurzu je vybavit studenty jazykovými kompetencemi na úrovni A2+ podle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky (SERR).
|
Požadavky na studenta
|
1) povinná docházka na kurz
2) odevzdání všech úkolů zadaných na Courseware/Google classroom/hodině
3) průběžný test
4) prezentace na zadané téma
5) závěrečný test na minimálně 75%
|
Obsah
|
1. týden: 7. lekce - Veřejná doprava. Nepřímé otázky.
2. týden: 7. lekce - Popis cesty. Předložky místa.
3. týden: 8. lekce - Učení. Zkoušky. Konjunktiv II - "sollte".
4. týden: 8. lekce - Prezentace. Tázací zájmeno "was für ein?"
5. týden: 9. lekce - Druhy sportů. Věty s "deshalb, trotzdem"
6. týden: 9. lekce - Vyjadřování nadšení, naděje, zklamání. Slovesa s dativem, akusativem
7. týden: 10. lekce - Bydlení. Předložky se 3. a 4. pádem.
8. týden: 10. lekce - Inzeráty k tématu bydlení, stěhování. Vedlejší věty s "als", "wenn".
9. týden: 11. lekce - Volný čas. Konjunktiv II - "hätte, wäre, würde+infinitiv".
10. týden: 11. lekce - Přání, plány, rady. Slovesné předložkové vazby. Zájmenná příslovcey.
11. týden: 12. lekce - Zábava - festivaly. Zájmena "man, jemand, niemand".
11. týden: 12. lekce - Umění - hudba, malování. Vztažné věty, vztažná zájmena.
13. týden: Opakování. Zápočtový test.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
Studentům je k dispozici kurz v Google classroom se všemi podstatnými informacemi a materiály.
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Pilaski, A., Wirth, K. Netzwerk neu A2 Kursbuch. Stuttgart, 2020. ISBN 978312607164.
-
Základní:
Pilaski, A., Wirth, K. Netzwerk neu A2 Übungsbuch. Stuttgart, 2020. ISBN 978312607165.
-
Rozšiřující:
Lehmke Ch. Berliner Platz 2 Neu.
-
Doporučená:
Berglová, Eva; Formánková, Eva; Mašek, Miroslav. Německá gramatika : přehled, cvičení, testy. 1. vyd. Plzeň : Fraus, 1995. ISBN 80-85784-12-2.
-
Doporučená:
Dusilová, Doris. Nová cvičebnice německé gramatiky. Praha, 2001.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
52
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
30
|
Příprava na dílčí test [2-10]
|
12
|
Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15]
|
10
|
Celkem
|
104
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
rozlišovat stupňování přídavných jmen a příslovcí |
rozlišovat tvary přivlastňovacách zájmen |
rozlišovat časování modálních sloves v přítomném čase a préteritu |
rozlišovat tvary konjunktivu pomocných sloves "ich hätte", "ich wäre" |
vyjmenovat pravidla pro skladbu vedlejších vět po spojkách "wenn", "weil", "dass" |
rozlišovat přímý a nepřímý pořádek slov ve větě |
rozlišit tvary slovesa "werden" |
rozlišovat genitiv podstatných jmen |
rozlišovat zvratná slovesa |
rozlišovat Konjunktiv II. "könnte" |
rozlišovat adjektiva po členu určitém a neurčitém |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
popřát k významným životním jubileím |
reagovat na pozvání k různým příležitostem |
představit sebe a členy rodiny |
vyjadřovat své pocity, názory, porozumění, přání, plány |
představit svůj studijní obor, fakultu, univerzitu, budoucí povolání |
popsat byt a zařízení bytu, jeho okolí |
popsat dopravní prostředky a jejich užití v běžném životě |
analyzovat informace získané poslechem jednoduchého textu z oblasti osobního a pracovního života, módy, bydlení, stravování, cestování prostředky hromadné dopravy
|
popsat aktivity ve volném čase |
vyjmenovat druhy médií |
popsat činnosti na úřadě, v bance |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
rozlišovat nepřímé otázky |
rozlišovat slovesa s předložkovými vazbami |
rozlišovat větnou stavbu vedlejších vět s "als", "wenn" |
vyjmenovat předložky místa |
rozlišovat tázací zájmena "was für ein?" |
rozlišit slovosled ve větě s "deshalb, trotzdem" |
rozlišovat vztažné věty a vztažná zájmena |
rozlišovat Konjunktiv II - "hätte, wäre, würde+infinitiv" |
rozlišovat zájmena "man, jemand, niemand"
|
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
popsat volnočasové aktivity |
vyprávět o práci, zaměstnání, pracovních nabídkách |
vyjádřit svůj postoj k médiím |
jednoduše vyjádřit svůj názor, nadšení, zklamání |
shrnout informace získané poslechem jednoduchého textu z oblasti osobního a pracovního života, politiky, médií, módy |
vyhledat podstatné informace v krátkém textu z oblasti osobního a pracovního života, módy, politiky, médií
|
napsat krátkou esej na probírané téma |
vyjádřit svůj postoj k umění |
popsat jednoduše možnosti bydlení |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Individuální prezentace, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Individuální prezentace, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Individuální prezentace, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Skupinová výuka, |
Samostatná práce studentů, |
Cvičení (praktické činnosti), |
Výuka podporovaná multimédii, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Demonstrace dovedností, |
Diskuse, |
Samostatná práce studentů, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Výuka podporovaná multimédii, |
Demonstrace dovedností, |
Prezentace práce studentů, |
|
|
|
|